Aria w Galerii

31 lipca, piatek, godz. 17:00, Waryńskiego 24a, KONCERT, wstęp wolny

 

Klasyka znad Dniepra. Pieśni ukraińskie

1. Koncert z cyklu Aria w Galerii

 

 

Śpiewacy wykonają wyjątkowo rzadko prezentowane ukraińskie pieśni, z ludowym rodowodem, lecz w klasycznym opracowaniu. Wśród 17 pozycji znajdą się pieśni solowe oraz kilka duetów autorstwa lub w opracowaniu wybitnych kompozytorów ukraińskich m.in. P. Bojczenki, L. Rewuckiego czy Mykoly Łysenki – twórcy opery narodowej na Ukrainie.

 

Program:

1. Patrzę na niebo   2. Łąką idę, konia prowadzę   3. Tam gdzie Jatrań wije się kręto   4. W końcu grobli szumią wierzby   5. Jaka księżycowa noc   6. Wieją wiatry, wieją bujne   7. Handzia    8. Czy ja na łące nie kaliną byłam   9. Po co mi czarne brwi    10. Oj nie świeć, księżycu    11. Oj popłyń kaczko    12. Zieloniutki barwinku   13. Oj wierzbo, wierzbo   14. Stoi góra wysoka   15. Chodzi dynia po ogrodzie    16. Oj bałamucie, bałamucie   17. Testament: tekst Tarasa Szewczenko

 

Zadanie dofinansowane ze środków z budżetu Miasta Białegostoku

 

 

Wykonawcy:

Marta Wróblewska – sopran

Paweł Pecuszok – tenor

Krzysztof Kiercul – fortepian

 

 

 

 

 

Marta Wróblewska – sopran. Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina Wydziału Instrumentalno–Pedagogicznego w Białymstoku Kierunku Wychowanie Muzyczne w klasie dyrygowania prof. Violetty Bieleckiej (2000) oraz Kierunku Wokalistyka w klasie śpiewu solowego prof. Cezarego Szyfmana (2009). Oba kierunki ukończyła z wyróżnieniem. W 2012 roku otrzymała tytuł doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej wokalistyka. Obecnie jest adiunktem w macierzystym Wydziale UMFC. Wróblewska prowadzi ożywioną działalność solistyczną. Występowała m.in. u boku Kevina Kennera, Andrew Parrotta, Agaty Sapiechy, Lilianny Stawarz, Simona Standage’a i Marka Toporowskiego. Ponadto ma w dorobku ponad 50 utworów wokalno-instrumentalnych, pieśni oraz partie operowe. Od wielu lat, jako solistka i śpiewaczka-kameralistka, koncertuje z zespołami specjalizującymi się w wykonawstwie muzyki dawnej: Concerto Polacco, Ars Nova, Il Tempo, Subtilior Ensemble, Diletto, Ensemble QuattroVoce i Capella Cracoviensis. W roku 1998 nagrała program dla TV Białystok Moja Muzyka. Ma na swoim koncie również nagrania płyt kompaktowych, które wielokrotnie były nominowane do nagrody Fryderyka, m.in. płytę z utworami Z. Stojowskiego Kantata Modlitwa za Polskę, która w lutym 2009 roku została wyróżniona przez brytyjski magazyn Gramophone. Natomiast płyta Pieśni Kurpiowskie Szymanowski Górecki Moryto nagrana przez Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej, na której wykonuje partie solowe, została ukoronowana Nagrodą Fryderyk 2009 w kategorii Fonograficzny Debiut Roku. W roku 2005 otrzymała Puchar Rektora Akademii Muzycznej

im. F. Chopina w Warszawie jako laureatka I miejsca VI Konkursu Moniuszkowskiego Pieśń Wieczorna. Swój warsztat artystyczny doskonaliła na kursach prowadzonych przez: Jerzego Artysza, Kazimierza Pustelaka, Leonarda Andrzeja Mroza, Urszulę Kryger

i Olgę Pasiecznik. Zasiada także w jury konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych.

 

Paweł Pecuszok – tenor. Ukończył z wyróżnieniem Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina (2010)

w klasie śpiewu solowego Urszuli Trawińskiej-Moroz. Jest również lekarzem – absolwentem Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku (2004). Jest specjalistą medycyny rodzinnej, aktualnie również w trakcie specjalizacji z geriatrii. W wykonawstwie operowym zadebiutował jako student IV roku w podwójnej roli partią Franka oraz Feliksa w przedstawieniach operowych Stanisława Moniuszki „Flis” w Teatrze Dramatycznym w Białymstoku (reż. Natalia Babińska). Uczestniczy w licznych koncertach i przedsięwzięciach w Polsce: m. in. Moniuszkowski Festiwal Podlasia (premiera ballady

S. Moniuszki „Pani Twardowska” partiaMefistofelesa), koncerty z cyklu „Muzyka w moim mieście”, koncerty w ramach Podlaskiego Festiwalu Nauki i Sztuki, Białowieskie Spotkania z Arią, Festiwal Muzyka w Starym Kościele w Białymstoku, Wieczory Moniuszkowskie, Spotkania z Naturą i Sztuką „Uroczysko” w Supraślu, Muzyczny Wersal Podlaski, Dni Wokalistyki Operowej w Krynicy, cykl „Muzyka zaklęta w drewnie”. Współpracuje z wiedeńskim towarzystwem muzycznym Passion Artist, na którego zaproszenie zaprezentował wybór Pieśni Karola Szymanowskiego w Wiedniu. Jest laureatem 3 miejsca Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Pieśń Wieczorna” w Białymstoku, ponadto zajął 4 miejsce podczas Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego

w Warszawie „Polska Muzyka Wokalna”. Swoje umiejętności wokalne doskonalił na licznych kursach wokalnych: pod kierunkiem Urszuli Kryger, Piotra Kusiewicza, Heleny Łazarskiej, Daniela Weeksa (USA) oraz Urszuli Trawińskiej-Moroz. Jest pomysłodawcą, organizatorem i wykonawcą cieszącego się dużym uznaniem i popularnością cyklu koncertów kameralnych „Aria w Galerii” oraz „Opera w Puszczy”. W 2011 roku utworzył kwartet wokalny Ensemble QuattroVoce, z którym koncertuje w Polsce, prezentując repertuar klasyczny, operowo-kantatowy, a także muzykę cerkiewną w oryginalnych opracowaniach na obsadę solową. Wydał CD Pieśni ukraińskie / Ukraińskie impresje (2010) Musica pro Anima z zespołem MediCoro Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku (2011) Wolfgang Amadeusz Mozart / Arie i pieśni (2012), Stanisław Moniuszko / Pieśni ze śpiewnika domowego (2013), Liturgy ofCommunion Verses, the sacred works of the 18th century (2014), Otton Mieczysław Żukowski – 19th Century Polish Music – world premiere recording (2015) Acte Préalable. Jest laureatemstypendiów artystycznych dla młodych twórców ufundowanych w 2012 roku przez Prezydenta Miasta Białegostoku oraz Marszałka województwa podlaskiego w 2014 roku. 

Opublikowano dnia: 2015-07-28, 12:17 w kategoriach: ogólne, festiwal, spotkanie muzyczne | Wróć do listy artykułów