Punch Drunk. Jarek Piotrowski

 

 

wernisaź: 10 czerwca 2016

miejsce: Galeria im. Sleńdzińskich, ul. Legionowa 2

koordynatorka: Katarzyna Siwerska

 

 

 

Tytuł wystawy odnosi się do stanu oszołomienia po serii ciosów w walce bokserskiej. Inspiracją do wystawy były ilustracje pochodzące z podręczników do samoobrony wydawane na przestrzeni kilkudziesięciu lat.  Wyłania się z nich pewna uniwersalna prawda o kondycji człowieka. Wystawę tworzą instalacje, video i rzeźby. Część prac powstało we współpracy z Ayumi Sawą.

 

 

o artyście:

 

Jarek Piotrowski urodził się w Białymstoku, Polska. Obecnie mieszka i pracuje w Londynie

Edukacja
2000 – Ukończył Akademię Sztuki, Monachium, Niemcy
1993 – Studiował Malarstwo na Akademi Sztuki, Monachium, Niemcy
1992 – Studiował Malarstwo na Akademi Sztuk Pięknych, Warszawa, Polska
1991 – Studiował Literaturę Polską na Prywatnym Uniwersytecie Jana Pawła II, Rzym, Włochy

Wystawy indywidualne
2015 – ‘Idiot’ Galeria Popy Arvani, Paryż, Francja
2014 – ‘Nullius In Verba III’ Funtimes, Londyn, UK
2014 – ‘Nullius in Verba II’ See Studio, Londyn, UK
2014 – ‘Nullius in Verba I’ Northside Studio, Londyn, UK
2012 – ‘Soft Machine’ Galerie8, Londyn, UK
2010 – ‘Alice Dans les Tenebres’, Galeria Popy Arvani, Paryż, Francja
2009 – ‘Dolls’ Galeria Popy Arvani, Paryż, Francja
1997 – ‘Piotrowski’ Traversale Gallery, Paryż, Francja

Wystawy zbiorowe
2014 – Galeria Popy Arvani, Paryż, Francja
2013 
 Art13, Londyn, UK
2012 – RAW Art Fair, Rotterdam, NL
2012 – Art Stage, Singapore
2010 – Andreas Höhne, Monachium, Niemcy
2010 – slick, Paryż, Francja
2010 – bimbobox3, Monachium, Niemcy
2009 – Mixkueche, Monachium, Niemcy
2009 – Galerie Popy Arvani, Paryż, Francja
2009 – Chart Gallery, Paryż, Francja
2009 – Gallery Leerebeutel, Regensburg, Niemcy
2008 – bimbobox1, Monachium, Niemcy
2008 – Kunstarkaden, Monachium, Niemcy
2007 – Chart Gallery, Paryż, Francja
2007 – Aenderei, Monachium, Niemcy
2005 – Grimm-Rosenfeld Gallery, Nowy Jork, USA
2004 – Grimm-Rosenfeld Gallery, Monachium, Niemcy
2001 – International Graphic Fair, Salzburg, Austria
2001 – Artists House, Monachium, Niemcy

Perrformance
2014 – ‘Icecream Boy’, Teatr The Yard , Londyn, UK
2012 – ‘Soft Machine’, Galerie8, Londyn, UK
2011 – ‘Divine Comedy’, Kirsch & Co, Monachium, Niemcy

Ilustracje i publikacje
2006 – Süddeutsche Zeitung, SZ Magazin
2002 – Nasch-Magazine, Moskwa
2001 – Süddeutsche Zeitung, jetzt-Magazin

Prasa
2012 – ‘The Enchantment of Jarek Piotrowski’ Catalogue essay by Francesca Gavin 

Jun 2012 – Nyx Nocturnal, Goldsmith’s journal Feature of Jarek Piotrowski drawings

Mar 2012 – Art Monthly ‘Jarek Piotrowski Soft Machine’ Review by Morgan Quaintance
Feb 2012 – Saatchi Online Magazine, ‘Top 10 shows to see for February ‘Soft Machine’ at Galerie8 selected by Paul Carey-Kent 
Jan 2012 – Dazed Digital ’Soft Machine’ feature and interview by Bruna Volpi

Oficjalna strona: 
www.jarekpiotrowski.com 

 

 
Autorzy prac:Paulina Horba, Małgorzata Józefowicz, Marta Mariańska, Marta Muszyńska-Józefowicz, Urszula Nagórna, Małgorzata Niedzielko, Kacper Pawluk, Monika Sienkiewicz, Zbigniew Wasiluk, Agnieszka Waszczeniuk, Beata Wilczyńska, Honorata Wincenciak-Zamostna, Urszula Wyrzykowska, Stefan Wyszkowski, Katarzyna Zabłocka.
 
 
 
Ekspozycja w Galerii im. Sleńdzińskich zamyka cykl prezentacji zorganizowanych z okazji 70-lecia Liceum Plastycznego w Supraślu/Z ARCHIWUM, GRAFIA/FOTO, 70X70.
 
 
 
 
 
PAULINA HORBA
 
Drogi w życiu nie da się ominąć, nawet stojąc – zmierzamy. Cele osiągamy sumą poczynionych kroków . Nigdy nie otrzymałam do niej mapy, więc poruszam się intuicyjnie, obserwując i analizując rzeczywistość. W pracach, które wykonuję zawiera się pierwiastek napotkanego świata przetworzony w procesie poznania i odbioru. Jest to nieustający proces zachodzący wciąż bez wyczerpania, droga bez niego nie ma dla mnie sensu.
 
 
 
 
 
MARTA MARIAŃSKA
 
„ ZERO“
 
(…) Przewrotnośćstrategii Marty Mariańskiej może uwieść. Może sprowokować w nas chęć wejścia w mrok. Może także okazać się, że ten mrok nie pochodzi ze sfery danse macabre, ale z tzw. twist ending, filmowej prostej sztuczki mającej na celu zmylenie widza. Proszę pomyśleć, o czym to jest. O lesie? Księżycu? Świetle? Pulsowaniu? Przemianie? Przenikaniu? Iluzji? Czy aby na pewno? Może o wszystkim? Można mówić o wszystkim na raz?
 
Intencją Marty, było wygenerowanie ulotnego przeczucia, że wszystko zawiera w sobie potencjał wyjątkowości i piękna. Jednak symultanicznie rzuca kłodę pod nogi estetycznej koncepcji piękna. Przenosi ciężar z celebrowania gotowego dzieła, jako produktu estetycznego, na przeżywanie go. Sugeruje, że bohaterem jest coś większego i nieograniczonego(…). /Iza Tarasewicz/
 
 
 
 
 
MARTA MUSZYŃSKA-JÓZEFOWICZ
 
Parafrazując Franza Kafkę: Tworzenie jest proste jak pojazd. Problemy stwarza tylko kierowca, pasażerowie i droga.
 
 
 
MAŁGORZATA JÓZEFOWICZ
 
Swoją drogą… czy to krętą, pustą, prostą, z zakrętami, z inspiracjami, byle z miłymi niespodziankami i … z ziomeczkami, łzami i nie łzami, krejzolami i innymi bajerami… O o to to : )
 
 
 
 
 
URSZULA NAGÓRNA
 
Natura to wielki „KOBIERZEC”. Bogactwo form, faktur, kształtów. Niewyczerpane źródło inspiracji. Analizując interesujące mnie zjawiska, skupiam się na badaniu struktur i materii. Interesują mnie ich cechy fizyczne: miękkość, sprężystość, ugięcie. Transponuję swoje spostrzeżenia na materiał biodegradowalny, np. papier, odpady z wełny itp. Konstruuję formy przyścienne, przestrzenne, bryły, szukając analogii w naturze.
 
 
 
 
 
MAŁGORZATA NIEDZIELKO
 
Twórczość, a za taką można uznać nasze życie, jest kłonnością do poznawania. Cel twórczości-życia jest ciągłym podążaniem, ciągłą DROGĄ, w nadziei na zobaczenie tego, do czego dążymy. To POZNANIE nadaje sens życiu, które „ samo w sobie wartością nie jest, jest czymś pozawartościowym i pozaracjonalnym, jest absurdem“.
 
 
 
 
 
KACPER PAWLUK
 
Pamiętam, że od zawsze uwielbiałem podróże. Prawie każdy weekend spędzałem poza miejscem zamieszkania i nie wyobrażałem sobie, by mogło być inaczej. Owe zamiłowanie do odkrywania nowych miejsc przeniosłem chyba na inne sfery życia, bo do dziś próbuję swoich sił w wielu dziedzinach –od filmu, muzyki, sztuki, grafiki projektowej, po budowę wzmacniaczy lampowych… Moja wędrówka pomiędzy nimi nieustannie trwa. Znajduję coraz więcej rzeczy, które łączą te wszystkie tematy i cały czas zadaję sobie pytanie, czym skończy się ta podróż?... i czy w ogóle się skończy? Wydaję mi się, że gdyby nawet nastąpił jej koniec, moja natura każe mi wyruszyć w kolejną podróż. Dokąd? Tego sam jestem ciekaw.
 
 
 
 
 
MONIKA SIENKIEWICZ
 
Równowaga i spokój, a co najważniejsze: pozostać wiernym własnym wartościom, nie zabijać w sobie dziecka, tchnąć ciepłem i zaufaniem, ukazywać to, wciągnąć widza we własny świat;
 
 
 
 
 
ZBIGNIEW WASILUK
 
Granit polny zwany ,,polniakiem” jest magmową skałą głębinową, zlepkiem różnych minerałów, jest materiałem twardym, trudnym do szybkiego modelunku, do bezpośredniego przeistaczania. Pierwszą swoją formę – rzeźbę w granicie nazwałem trochę przekornie ,,Impresja”. To twórcze działanie stało się fundamentem moich poczynań, gdzie bezpośrednie wrażenie zmysłowe nie dotyczy utrwalenia ulotnej obserwacji, występuje tu raczej jako moment narodzin tematu, jako chwila skojarzenia pierwotnej formy kamienia i dostrzeżenia w jego wnętrzu przyszłego wizerunku. To niełatwe przekształcanie tej opornej, nieożywionej materii jest dla mnie rodzajem radosnego uniesienia, coś jakby symbolicznym aktem prokreacji, tworzeniem nowego życia, a swoją drogą jest to dla mnie osobiście działanie bardzo bliskie beztroskiemu robieniu babki z piasku.
 
 
 
 
 
AGNIESZKA WASZCZENIUK
 
Moja droga jest prosta i przejrzysta. Podobno najpierw zaczęłam rysować, dopiero później mówić. Także rysuję dalej - nieraz setki podobnych do siebie rysunków - czyli robię to, co lubię najbardziej i z czego mam największą frajdę. I chyba już wiem, co w trawie piszczy, która rośnie obok tej mojej drogi.
 
 
 
 
 
BEATA WILCZYŃSKA
 
Ziemia, piasek, błoto, kamienie, kałuże, trawa, mech.
 
Wydeptywanie ścieżek, tysiące kroków codziennie, chodzenie po swoich własnych wczorajszych śladach, Błądzenie i odnajdywanie się. Spokój.
 
Zapach mgły, siana, dojrzewającego zboża, butwiejących liści, zaoranego pola.
 
Poznawanie, cykliczność, powracanie.
 
Kontakt ze światem, kontakt z samym sobą.
 
Droga mnie zmienia, ja tworzę drogę.
 
 
 
 
 
URSZULA WYRZYKOWSKA
 
Wpracy malarskiej inspiracją jest dla mnie natura obserwowana bezpośrednio (plenery, nie malowanie ze zdjęć), gdyż można, np. siedząc w lesie, przelać na płótno to, co odbierają wszystkie zmysły. Poszukuję motywów powtarzalnych, tworzących raporty (np. połacie trawy, mchu, zielska na łąkach, nasturcje itp.). Najbardziej interesuje mnie kolor i światło.
 
 
 
 
 
STEFAN WYSZKOWSKI
 
(***)
 
 
 
KATARZYNA ZABŁOCKA
 
Z tylu różnych dróg przez życie, każdy ma prawo wybrać źle. /Stanisław Staszewski/
Anna Beata Wasilewicz urodziła się w Białymstoku. Dyplom z malarstwa uzyskała w pracowni prof. Ryszarda Winiarskiego w Instytucie Wychowania Artystycznego na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Pochodzi z rodziny artystycznej, ojciec Włodzimierz Wasilewicz był znanym białostockim portrecistą, malarzem kościelnych i cerkiewnych polichromii. Jej prace znajdują się w zbiorach prywatnych w kraju i za granicą.

czas trwania: 4 września-4 października 2015

miejsce: Galeria im. Sleńdzińskich, ul. Legionowa 2

koordynatorka: Monika Samse

czas trwania: 4 września-4 października 2015

miejsce: Galeria im. Sleńdzińskich, ul. Legionowa 2

koordynatorka: Monika Samse